مطلب

۳ مطلب در خرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

چهارشنبه, ۲۷ خرداد ۱۳۹۴، ۰۱:۰۴ ق.ظ

طب سنتی راهی برای برون رفت از امراض جسمانی و روحانی

 بسم الله الرحمان ارحیم

چکیده ای  از یکی از مقالات

طب سنتی اسلامی، آمیزه‌ای از طب سنتی ایران، یونانی و...با دستورهای بهداشتی و غذایی قرآن مجید و احادیث نقل شده از پیامبر اسلام(ص) و ائمه اطهار(ع) پیرامون رعایت بهداشت، چگونگی و آداب غذا خوردن و برخی توصیه های درمانی است. ورود دانش طب ایرانیان، یونانیان و....به دوره خلافت بنی عباس بر می گردد. نخستین اطبای راه یافته به دربار عباسیان نیز از استادان مدرسه جندی شاپوربودند. جالب است که عمیق ترین و موثرترین تلاش های علمی در چارچوب طب سنتی و اسلامی نیز توسط ایرانیان انجام شد. برجسته ترین و تاثیر گذارترین اطبای مسلمان مانند رازی و ابن سینا نیز ایرانی بودند. قدما بر این اعتقاد بودند که همه‌ی مخلوقات جهان هستی از چهار عنصر یا رکن آب، خاک، آتش و هوا آفریده شده و تأثیر این ارکان بر هم را موجب بوجود آمدن مزاج‌ها می دانستند. طب سنتی و اسلامی از تعادل بخشیدن به مزاج ها و اخلاط موجود در بدن انسان و شناسایی علّت امراض با توجه به مزاج و اخلاط بحث می کند.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۷ خرداد ۹۴ ، ۰۱:۰۴
sepehr iraji
شنبه, ۲۳ خرداد ۱۳۹۴، ۰۳:۴۲ ق.ظ

رسانه و سرگرمی

­­بسم الله الرحمان الرحیم                                                                                  

سجاد ایرجی

سرگرمی چرا صنعت

وقتی اسم صنعت سرگرمی میاد یاد شورش در شهر می افتم! که وقتی همه ی  دشمنانت را می کشتی وبه غول می رسیدی  لذت می بردی و فخر می فروختی و وقتی به پایان بازی می رسیدی خیلی ناراحت بودی ؛یا بازی جام جهانی فوتبال 2002 که اولین بازی کامپیوتریم بود وقتی میخواستم این بازی رو شروع کنم بازی را به برادرم دادم، وازش خواستم که نصبش کنه و وقتی بازی نصب شد شروع به بازی کردم در اوایل همش می باختم ولی هر چه می گذشت  بیشتر یاد گرفتم  تا بازی رو روی سطح سخت می گذاشتم و وارد  تورنمنت می شدم وبعد از چند بار قهرمانی بازی رو ترک می کردم .

۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۲۳ خرداد ۹۴ ، ۰۳:۴۲
sepehr iraji
شنبه, ۲۳ خرداد ۱۳۹۴، ۰۳:۲۳ ق.ظ

اهداف تعلیم و تربیت در اندیشه ی حکیم فارابی

بسم الله الرحمان الرحیم

اهداف تعلیم و تربیت در اندیشه  حکیم فارابی

تعلیم و تربیت  از مباحث جدی و مهم علم دینی به حساب می اید و همچنین زیر ساخت های این علم را پدید می اورد . در این نوشتار سعی شده اهداف تعلیم و تربیت  در اندیشه حکیم فارابی( موسس فلسفه و حکمت  اسلامی)بصورت اجمالی مورد بحث و بررسی قرار گیرد. در ضمن این نوشتار برداشتی از مقاله ی دکتر محمد حسن میرزا محمدی می باشد .

تعلیم و تربیت

۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۲۳ خرداد ۹۴ ، ۰۳:۲۳
sepehr iraji